Najboljša lučka (v sili)

Imam 4 čelne svetilke. In 5 takšnih, ne celo 6 za na kolo.
Če bi me kdo vprašal katera je najboljša od teh mu ne bi znal odgovorit.

Ker je veliko odvisno od konteksta a ne ?
Lani sva šla s prijateljico na nočno turco.
Med vzponom sva srečala enega reveža, ki se je verjetno predolgo zadržal v koči in se je ob svetlobi svoje rdeče! lučke prebijal v dolino.
Če bi njega vprasali kaj je ta hip najboljše , bi verjetno odgovoril : karkoli,samo da sveti!

Par mesecev pozneje sem od enega drugega reveža dobil naslednje sporocilo :)

"Ne me spraševat kako in zakaj - ugotovil sem da rabim neko luč na balanci. Svetuj"

Za nenačrtovano nočno vožnjo, pa čeprav po cesti nam pride res prav karkoli, samo da sveti
No, da vidimo. Če so kriteriji tako ohlapni naj bi zlahka nasli pravo lučko.

Edini pogoj : da sveti in da jo imamo pri sebi. Kaj pa bomo imeli pri sebi ?
Nekaj kar je zlahka vedno v nahrbtniku, da je dovolj majhno, da nam ne predstavlja dodatne "prtljage" in da da od sebe nekaj uporabne svetlobe.
Trije res ohlapni in zlahka dosegljivi kriteriji ?

Jaz grem na ture vedno z nahrbtnikom, v nahrbtniku pa je vedno tikka+.
Dva pogoja zlahka izpolnjuje - problem je v svetilnosti, takrat ko jo rabiš.
Ne vedno, se pa zgodi.
Ker je neregulirana svetilka je po nekaj urah njena svetilnost bistveno manjša, kot z svežimi baterijami.

Boljša stvar je očitno regulirana svetilka - po možnosti takšna na li-ion baterije.
Ker Ni-Mh baterijam zaradi samoispraznitve napetost pade, toliko izgubi na svetilnosti, da je prav hudo. Vendar je vsaj nekaj.

Vsekakor pa je prva stvar, ki je nujna - lučka mora biti majhna, tako majhna, da se nikoli ne vprašamo ali jo vzeti ali ne vzeti. Da gre tudi v tisto zloglasno podsedežno torbico.

No, od lanskega decembra takšna lučka obstaja. Blackburn flea.
Te dni jo ponujajo na CRC za približno 25€ (z uSB polnilcem) . Klik
Ima vgrajene 4 Nichia ledice, 40 lumnov oddaja lahko 3-6 ur, je na li-ion baterijo (napolnjena ostane dolgo napolnjena), enostavno montažo .. to bi bilo to.


Še polnilec je takšen da je vedno pri roki, polni se lahko dobesedno na karkoli, ima USB polnilec .. skratka vse. Od letos je na voljo tudi solarni polnilec .. prava stvar za potepanje.
Jaz sem prefin, da bi stvar kar kupil. Imam nekaj škatlic, pa nekaj Nichia ledic, moj naslednji projekt bo takšna "mušica" v lastni izvedbi.

16 komentarjev:

Maja pravi ...

Komu je namenjena ta objava?

Tomo pravi ...

Poskusam zbezat iz krempljev rumenega tiska ..

Maja pravi ...

Zanimivo. In to ravno zdej, ko si blog preimenoval in ga pobarval na rumeno?

ZigaK pravi ...

Načeloma imam do ameriške tehnologije z visokoletečimi imeni ala redstar/blackburn/whitepower zadržke. Če nič drugega se na koncu izkaže da je vseskupaj zastarela tehnologija s fensi imenom in težko pr mašinerijo.
Tomo povej, a je ta lučka zame?
Če jo kupim in bo jajc si ti kriv. :D
P.S.: a je blog malo manj rumen?

Tomo pravi ...

Veš tale lučka na nek način spada v kategorijo "najboljša lučka, ki je ne nameravam uporabiti".

To je zasilna lučka, ki pa sveti bolje kot druge zasilne lučke. 40 lumnov je dovolj da se po cesti varno pripelješ do doma.
Ni pa dovolj za nočni trening. Na cesti jih potrebuješ najmanj 100.

Velika je kot škatlica vžigalic - torej primerna zate, ker ne uporabljaš ruksakov, torbic in podobnega. In nikoli ni vsebovana v kletvici, kaj mi je blo da sem to vlačil z seboj. 17 gramov.

Tomo pravi ...

Na drugem koncu osvetljevalne verige je tale lučka - pač eden od zadnjih modelov, Nuke Proof
, meni je zanimivo da se povečuje trend luči "vse v enem kosu". Ker se res velikokrat zgodi, da se lastnik tro-delnih luči (nosilec,luč,baterije) vpraša ali naj vzame to s seboj ali ne :)

Ortelius pravi ...

Err, Tomo, od kod ti ideja, da je tale Nuke Proof Reactor "all in one package"? Kolikor jaz vidim iz njihovih reklamnih fotk, je kar lepo večdelna. Baterijski paket je večji kot cela lučka (kar niti ni tako zelo čudno, saj očitno uporabljajo standardne 18650 celice).

Tomo pravi ...

Od kje ideja ? Podlegel sem trendu "slikopisanja" in samo slike gledal; sedaj vidim, da spodaj jasno piše

*Li-Ion Battery Pack (2-cell)
*Extension Wire

in da ni wireless luč :)

Hvala za opozorilo

ZigaK pravi ...

2x v enem dnevu
cccc
(častim pivo)

Tomo pravi ...

Žiga ... samo pol piva. Ni 2X v enem dnevu ker tisti kiks sem naredil v soboto :)
Tvojih težav s kronologijo še kr ni konec :)

Primozf pravi ...

Po nasvetu v temle zapisu sem kupil lučko in potrdim, da dobro opravlja svojo nalogo. Vsaj kar se teže in svetilnosti tiče, kako dolgo ostane napolnjena, pa poročam.
Če bo tole kdo sploh prebral ;)

Maja pravi ...

Vsi bomo prebral. :)

Tomo pravi ...

Primož, mene vedno znova preseneča kdo vse to bere :)

Sam - kot eden veteranov nočnih voženj veš zakaj je ta lučka najboljša - izpolnjuje vse pogoje da jo boš imel pri sebi, ko jo boš potreboval. In da nikoli ne boš v temi :)

Primozf pravi ...

Lučko sem, žal veliko premalo, uporabljal pozimi za povsem drug namen, kot tekaško luč, pripeto na kapo.
Za tečt je odlična, lahka in z dovolj širokim snopom.

Tomo pravi ...

Sliko te rešitve, bi bilo zanimivo videt :)

Me je pa tvoj komentar spomnil, da imam o lučkah napisano eno komedijo, bom uredil, da bo za branje :)

Primozf pravi ...

Luč na kapi.