Sekunda, ki vse pove

Čeprav sem se odločil, da filmčkov ne bom več komentiral je v zadnjem izdelku scena od katere te kar zaboli.
3:10, scena ko gre neznani(*) kolesar mimo planincev.
Na kraju, kjer običajno ne bi pričakoval kolesarjev, se srečajo kolesar in dva planinca.
Eden ga pospremi s pogledom, drugi planinec ni niti trznil.



Mislim, tako je netrznil .. kot ne najdem primerjave .. mogoče tako, kot ne trzne Oby, ko mu policaj maha z loparčkom - in se ne ustavi :)
Torej mahaš, mislim, torej pelješ se tu, so what ?
Kot da je to najbolj normalen dogodek v gorah. V bistvu je. Moral bi biti.

Kakšna razlika med srečanji, kjer se srečujejo pohodniki in kolesarji, ki vpijejo "spizdi!!!", da ja ne izgubijo sekundo v lovu na nov rekord na progi pod žičnicami ..

V bistvu tale scena, čeprav dolga samo nekaj sekund pokaže kakšna razlika je med dojemanjem kolesarstva na terenu in kako je vse drugače, ko se o tem pogovarjajo organizacije in ustanove.
To je tisto kar "boli".

V nekaterih filmčkih so bile ravno podobne sekunde izrezane, škoda.

13 komentarjev:

ZigaK pravi ...

5:26

Tomo pravi ...

Filmi so dolgi včasih 1000 sekund in vsebujejo 1000 podrobnosti.
Vsak lahko poljubno izbere tisto, kar mu je najbolj pomembno v njem.
Meni je bila v tem filmčku ta.

Tomo pravi ...

Še nekaj bom dodal : selektivni vtis, ki ga dobimo ob gledanju podrobnosti je seveda neizogibno povezan z našo željo, kaj želimo videti. Nekdo drug (ok, tudi jaz) bi zlahka napisal, da planinec ni niti trznil zato, ker je od groze in strahu otrpnil in je prišel k sebi šele potem, ko je bilo vse že mimo.
Ali pa, da je zaradi dolgega in vročega vzpona bil že na škrgah in sploh ni zaznaval, kaj se okoli njega dogaja.
Sicer smo pa vsi že slišali za Rashomon ..

Marko pravi ...

"3:10"
Miro Šteba ali pa Emil Pevec mora biti ta oseba. Prispevek (29.Jun.2008), ki se začne z dr. Kern... ;-)

"5:26"
Mauro spet jih boš slišal, Miha pa sploh!

"Sicer smo pa vsi že slišali za Rashomon .."
Slišali? Gledali!

Depresija pravi ...

5:26
Miha jih nima kaj slišat.
Jst pa imam miloševičev sindrom -->''ne čujem dobro''.

Marko pravi ...

Depresija, Miha bo slišal pohvale, ker je dobro fural. Ti jih boš pa od Borisa, ker si spet nevzgojno črto pokazal in to verjetno kar svojo... ;-)

"3:10"
Za ljubitelje Emila Pevca, da se ne boste mučili s prijavo na Ongerčke. Šlo je za pičkarjenje čez "mojo" kliniko, na koncu ga je ukrotil šele šef Planinskega vestnika, tako da je zapis na Ongerčkih povsem omilil, gre pa sedaj takole:

"'dr. Kern' poroča o kolesarjenju na Kalški Greben in spustu preko Lojtre v Kokro. Miro bo verjetno 'vesel' tega zapisa - sploh, ker naju je dotični nekje označil z besedami: ... isto PD, ista nestrpnost ...
Naš pogled na delovanje v gorah je pač različen, na trenutke morda celo zelo različen. Spodnje fotografije nimajo namena spodbujati kolesarjev k dejavnosti, ki je v resnici prepovedana. Objavljamo jih kot dokument, kaj se dogaja na poteh, za katere po svojih najboljših močeh skrbijo naši markacisti.
Da ne bi bilo preveč slabe volje med vpletenimi je sedaj zgornji tekst spremenjen."

Miro Štebe je prav tako član istega PD, njegova "kolesarska" objava je bila v PV

ZigaK pravi ...

180

Unknown pravi ...

Moja izkušnja je taka, da če pohodnik ne trzne nič, ne pozdravi, ignorira, se dela, da me ni (čeprav se umakne), potem mojega početja ne odobrava.
Tisti, ki mu nisem v napoto, ne dejansko na poti, prav tako ne v glavi, potem izkaže vsaj minimalno zanimanje.
99% ta prvih je moških, ženske pohodnice niso nikoli borbeno razpoložene. tiste ta hude babe ostajajo v dolini.
samo kurconosci bi se nekaj radi razburjali in nam povedali kar nam gre, na koncu pa izkažejo svoje odklonilno stališče zgolj z "ignoriram te". Pravih decev je malo. Lahko samo rečem hvala bogu.
Kam pa bi šel ta svet če bi bili vsi moški alfa samci?

Tomo pravi ...

V originalnem Rashomonu je intrepretacij toliko, kot udeležencev :)
Tukaj jih je lahko toliko je gledalcev :)
Jaz sem recimo podzavestno (ali zavestno ?) izbral tisto, ki bi jo jaz rad videl.
Mogoče je isti možakar že teden prej srečal kakšno četico še na kakšnem hujšem mestu pa se mu ta dva jezdeca nista zdela nič posebnega :)

Tudi sam sem , čeprav na manj elitnih lokacijah, doživel vse živo. Nepozaben mi je možakar, ki me je zaustavil med spuščanjem, z besedami : počak, počak, nekaj ti moram pokazat ..
Se zaustavim, možakar odpne pas in spusti hlače dol .. sem že mislil, da sem naletel na nenavadnega eksibicionista .. ko pokaže na brazgotine in začne vpit : to so mi takšne kurbe kot si ti naredile ... no skozi pogovor žensk s katerimi je bil in ki so ga mirile sem zvedel, da ga je pred leti na planinski poti sklatil pripadnik posebej zaščitene vrste : motokrosist (ali pa enduraš da ne bo spet užaljenosti).

Marko pravi ...

"99% ta prvih je moških, ženske pohodnice niso nikoli borbeno razpoložene. tiste ta hude babe ostajajo v dolini."

Moja prva izkušnja "trka" je pa ravno ženskega spola. Ni bila ravno hudo borbeno razpoložena, ampak spustiti me pa ni hotela naprej. Na Bornovi.

Maja pravi ...

...ampak spustiti me pa ni hotela naprej...
Hudo. :)
Lahko zvemo kaj več o tej pogumni ženski, ki se je zoperstavila dedcu na kolesu?

Marko pravi ...

Komot lahko zveš, če jo greš poiskat in vprašat. Po moje še kar tam dol v grabnu leži, kamor sem jo, potem ko je na meni poskušala brusiti jezik, zbil s potke. Ker tam na tistih prepadnih pobočjih se ne pobira, posebno pa ne starih in tečnih bab!

Šala! V bistvo je bilo tako, da sva z Manjco lepo vozila kako minuto zadaj za dvema starejšima ženskama, ki naju nekako nista hoteli slišati. Potem sem vljudno glasno pozdravil in na primernem mestu zaprosil, če bi se lahko malce na stran umaknili. Odgovor je bil: "V bistvu se ne bi!"

Tomo pravi ...

Marko, verjetno je bilo krivo, da nisi poznal magične besede :)
za hec sem dal iskanje skozi moj arhiv in našel tole ..
---------------------------------
kr valijo se kolone
neznanec: ja, obup ;(
takrat pogresam FF in slabe manire
SPIZDI!!!
---------------------------------
pa če citiram še tebe z ene druge lokacije

".. da sva lahko smuknila mimo: "No daj, umakni se ljubica!" ...in čez dobrih pet minut žicanja in na drugi strani popolne neodzivnosti... "Ajde baba zarukana, spokej leno rit!" :lol: Začuda je delalo? "

moralo bi delovat za vse sorte krav

Vem da je bilo mišljeno za hec ; jaz imam včasih težave, ko se približujem od zadaj.
In sem skoraj neslišen. Tudi če sem vljudno zašepetal : "a me prosim spustite mimo " sem včasih povzročil manjši preplah. Potem sem enkrat za hec poskusil še z mip-mip .. no na koncu se je kot najbolj učinkovito izkazalo "pazi avto!!!" - se še ni zgodilo, pa če je bil kraj še toliko absurden, da ne bi bilo pravega učinka ....

Možnosti je dovolj :)