Štulčev greben , 1972 m

Mal daljši zapis. Za zadnjega v določenem nizu se spodobi, da je takšen.

Nedavno* je eden postavil vprašanje kakšna je situacija na poti z Štulčevega grebena.
Na predlog izkušenega alpinista sem zadevo vrgel v kanto, fanta pa obvestil o razlogih.

V čem je problem ?

Namreč vsak, ki je omenjeni, ozek greben, prehodil peš in ima vsaj malo "kolesarskega" v sebi je verjetno neizogibno pomislil, da je stvar potrebno ponoviti s kolesom. (Ok, jaz nisem.)
Še posebej, ker se kar same od sebe ponujajo ustrezne povezave v smiselno turo.

Vendar je problem.
Steza, ki je povsem neproblematična, še posebej za sedaj povsem običajne dolgohodne makine ima hibo. Polna je kamenja, ki ko se odvali, pada po tej isti poti.
Ponavadi se vsakem padlemu kamnu pridružita najmanj dva.
Pa še kakšen levo ali desno od poti.

Zaradi te informacije, ki sem jo dobil od kompetentne osebe nisem niti najmanj okleval.
Še predobro vem da vsaka, prav vsaka nova omenjena potka pomeni isto kot rdeča cunja za bika. Vsak bajker, ki kaj da na svojo "reputacijo" jo mora prevozit.
In med njimi je večina, ki to počne ob sobotah, nedeljah. (smešno : nekateri samo spremenijo datum v objavi albuma. Exif  pa pove brutalno resnico o doslednosti.

Kamenje, ki se vali bi zlahka poslalo določena, zelo direktna sporočila direktno plezalcem v steni ali pa pohodnikom na eni od potk.

Kot rečeno, to mi je dalo dovolj opravičila za moj poseg.

Vendar, vedno je nekaj za dilemo.
Omenjeni bajker je pot prevozil potem še enkrat. In spet je valil kamenje.
Poleg tega je vožnjo po tem istem grebenu ponovila še ena trojica.
Ponoči. Tud oni so valili kamenje.
Recimo, da so ponoči ogrožali samo bambije - in ti ne bodo pisali besnih pisem na portal gore-ljudje in podobno. Recimo.

Kot sem že omenil, vem da vsaka potka neizogibno privlači ljudi, ki so lačni novega.
Vem da je že omemba poti kljub vsem dodanim opozorilom in nasvetom strel v prazno.
Nihče se na to ne ozira.
Torej je javno ne omenjanje te poti koristno. Vsaj manj valilcev je.

Vendar meni še vedno ostaja dilema. O stranskem učinku.
V bistvu je problem lepo opisal Žiga
Tudi, ko "posvečeni" samo svojim "zanesljivim" prijateljem sporočajo informacije - še vedno na koncu pridejo do - bom kar uporabil izraz, ki sem ga že za tistega slavnega DH voznika, torej informacije pridejo tudi do raznih arrogant prickov, ki jim je pomembno samo to, da je naslednja tura na njihovem seznamu težja od prejšnje. Vse ostalo ignorirajo - tudi kotaleče kamne.

Stranski efekt je potem tudi, da se na forumu oziroma javno ne debatira o novih poteh.
Se pa v zaprtih skupinah in na drugih forumih. In kdaj je skupina dovolj majhna ?
Kdaj je prevelika ?
Ko sem si to vprašanje prvič zastavil sem pomislil, ali jaz z brisanjem teh tem samo opravljam funkcijo čuvarja peskovnika za "posvečene" ?

Skoraj vse zaprte skupine nastanejo najprej zaradi enega razloga : da se v miru dogovorijo za ture. Preboj pa nastane, ko se postavi prvo vprašanje izven “urnika voženj”. Takrat se zaprta skupina spremeni v novo skupino, v novo elito, ki svojo “večvrednost” dokazuje ponavadi s podcenjevalnim odnosom do neposvečenih - predvsem pa komunicira samo sama s seboj.

Zase vem, da mi sto novih opisov ne bi spremenilo pogleda ali poti po katerih se vozim.
Na seznamu neprevoženega za neposvečeno rajo je zame še vedno dovolj poti.

Takoj pa ko bom zvedel, da je eden od teh “prickov” (vsaj dvema osebkoma v tej skupini bi gladko dodelil titulo buldožer) potko prevozil, ne bom več imel nobenih dilem.
Nobene debate o tej potki ne bom oviral.

Ob pisanju sem se tu zaustavil. Deponiral kot nepotrebno objavo.

In bi verjetno v depoju tudi ostala - če mi ne bi nekdo (ki ga tokrat ne bom imenoval) po nepotrebnem (spet) dvignil pritiska.

“Tud jaz bi se rad slikal tukaj” sindrom

Letošnji hit sezone je ena tura z lepim grebenom. In je eden objavil slikco (na FB).
In eden od navdušenih gledalcev tudi neizbežno vprašanje : “a lahko dobim track” od turce ?”.
Itak da je bil deležen posmehljivega odgovora .. da ne rečem arogantnega (ja, tako se začne transformacija iz posvečenega v “ AP” ) od posvečenca .. (komentar prijatelja : matr ima dolg jezik, pa brez pomoči M. še do doma ne bi našel .. .. ).
Seveda je ironija, da je opis ture že dolgo na spletu, od jeseni, 2006.
Mene seveda fascinira, da je nekomu 100 m (tolk se vidi na sliki) dovolj, da ga potegne v turo.
Da ga ne zanima nič od ostalega. Ne koliko je nošenja, ne koliko krvi in znoja :)
Je res samo želja imeti v svoji zbirki samo še eno trofejo več in je vse ostalo nepomembno ?

Pa sem se še vseeno zadržal.
Aja tipu, ki je iskal track od ture sem rekel, da ga lahko dobi od mene, če ga RES želi.
Ni se več javil.

Pa je tale objava še kr visela na zalogi.

Dokler  ni prišlo do “eskalacije”: število ljudi v posvečenem krogu se je povečalo.
Vključno s takšnimi, ki mislijo, da je etika narobe napisana jetika .. vsekakor pa nič takšnega, kar bi njih zadevalo. Važno je, da imajo tud oni slikco od “tam”. Pa jim to še ni dovolj - slikco je treba pokazat. In seveda vzpodbujati novo generacijo/množico pooblaščenih valilcev kamenja.

Vi imate seveda popolno pravico do tega komu boste dajali svoje informacije, kdo bo šel z vami.
Vendar : stranski učinek tega je da nastajajo skupine, ki so ne samo izven mojega nadzora ali vpliva na tabli - tudi vaša roka ima sedaj omejen doseg.

Sej veste : poveste enemu, kar ve eden vesta dva, kar vesta dva vedo štirje ... ta hip ve za “pa nobenem nič povedat” sto ljudi. Mauru sem za hec omenil, da opisov ni samo zato, da jaz ne bi vedel za njih :) - vsi ostali vedo ali pa so v kompoziciji, ki jih bo odpeljala tja :)

Edina posledica tega je samo nastanek novih - samozadostnih skupin. Ali pa skupin, ki delujejo drugje. Dodaten stranski učinek je da vsak član teh skupin v javnosti utihne. Saj ne moreš biti “elita” ob tem pa pisat ali se vsaj javit na neki tabli.
Da ta “elita” ob tem pozablja da je ta tabla še vedno prvi prostor kjer “ta novi” dobijo prve nasvete, prvo razširitev družbe s katero vozijo in podobno. In se kar naenkrat podre razmerje med “odraslimi” in “mularijo”.
In seveda se postavi dodatno vprašanje - ki sem ga izpostavil mogoče v premalo jasnem zapisu in komentarju na blogu - bang bang.
Se lahko popolnoma odrečete, oz. odrečemo odgovornosti na sceni, ki jo vzpodbujate ?
Boste zaradi mojega bevskanja samo zmanjšali objavljanje - in bo moj učinek nasproten ?

Prav rad bi dobil seznam ljudi, ki nosijo majico “vzdržujem, gradim, osveščam ..” in jih pobaral zakaj so se poistovetili z motom.

Za svoje početje smo pač vedno odgovorni in ja, vem težko je potegnit črto (oops, nenamerno) kjer lahko rečemu od tu dalje to ni več moj problem.
Moje mnenje je da ima elita več obveznosti.
Kdor je tiho je pa daleč od tega, da bi bil elita.


p.s.

"nedavno" - zadevo sem začel pisati 31.maja in bi res končala v košu, če mi je ne bi z  združenimi močmi "pomagali" napisati.
Preveč prostaško bi bilo verjetno če bi napisal, da imam poln ... eh, kufer vsega ?

p.s.2

itak je "greben" zamenjava za dva sedla.

12 komentarjev:

Janez pravi ...

In kje je problem?

Maja pravi ...

Bil je. Zdej, ko je napisano, ga pa ni več.

Marko pravi ...

Tomo, enkrat-dvakrat sem oblekel dotično "eko-GK" majico. In sem kasneje, ker embalaža baje ni važna, čisto pozabil nanjo.


Na zadnji (ravnokar cenzurirani) komentar:
Sam sem šel čez nekaj faz glede "šeranja". Še vedno "šeram", ampak večinoma ne več eksplicitno, če pa za problematično turo poročam podrobno, potem le "preverjenim". Za Žigov efekt lahko po mojih izkušnjah na srečo ocenim, da je bolj omejenega dometa. Ampak kot za vraga je po Murphyju zaenkrat Žigov efekt (skupaj z obemi glavnimi imeni, prvi=Tomo se je itak že sam distanciral, zadnji pa zaradi zime še ni prišel na vrsto) v polnosti veljaven ravno za ta presneti Štulčev greben, ta drugi omenjeni Štulčev greben, da bo bolj jasno... ;-)

Tomo pravi ...

Ehh, ko nekateri ne bi bili toliko sramežjivi. Poglej dva komentarja od (sramežjivega komentatorja - oni cenzurirani je od enega anonimnega, kar je prvi pogoj da gre v koš ... )

---------
men je bilo letos to res smešn...ko so se pojavile prve fotke stola (in drugih gričev...npr rezija, so potem vsak vikend vsi drli tja)
----------
mi smo bli taki loleki zanč, ker smo mel en track iz leta 2000, al pa kkšno leto več....da smo se odpovedali cesti, ki je v vmesnem času nastala (in, ki smo jo btw gledali iz oči v oči XD), in zajebali uno gigantsko...mislim, preveč moči je šlo za brez veze...itak smo sam preklinjal na koncu....sam smo to tud tko opisal....X je pa itak reku,da ma poln k* vsega, k vsi objavljajo neke lepe fotke, in da mu je žal, da čez celo turo ni slikal, kako nosmo bajke.....


Rad bi bi bolj spreten pri pisanju da bi lažje razložil, kaj vse se mi valja po buči, ko berem takšne zadeve.
Ker ne morem mimo paradoksov in ironije.
Moram omenit Maura. Njemu so včasih očita, da ne daje opisov. Pa jih je dal cca sto. (100!).
So v komentarjih na Jiržijevi strani, tisti pa, ki so bili na tabli so šli v maloro. O šeranju samo toliko : dobil je nič.
Pazi zdej paradoks.
Mare je nedavno dal na svetlo remake SK. Prvi, ki mu je čestital je isti, ki je tožil, da ni novih opisov.
Dobili smo samo tretjo verzijo 15 let starih tur :)
Aja, zadnji konstruktivni komentarji na mtbture datirajo v leto 2006 - od oka.
Ok. Meni je to zabavno - še posebej če pomislim, kaj je kdo pri čem storil :)

Kar mi je pa manj zabavno, je pa ravno primer sramežjivega komentarja, zgoraj citiranega. Ne samo, da je klima takšna, da se opisi ne dajejo.
Klima je takšna, da se še vprašanja ne smejo postavljat. Ker če bi vprašali, bi informacijo koliko hoje je tam dobili. Tako pa .. nekaj njihovih prijateljev je varno pred njihovo napako, ostale pa hoja tam še čaka. Razen če ...

Anonimni pravi ...

Samo malo, konstruktivni komentarji pri Jiriju so tudi v letu 2010. No vsaj eden.

Tomo pravi ...

Ok - to ne spremeni bistva a ne ?
Pa ne pozabi .. pisal sem maja :)

Anonimni pravi ...

Seveda ne, sem se samo hotel pohvaliti da tudi jaz šeram. Kljub mojim ortodoksnim pogledom.

Maja pravi ...

Pri kateri turi pa si sheral?

Tomo pravi ...

A je to pomembno ?
Važno je, da nimamo ničle v tej bilanci :)

Maja pravi ...

Itak da je. Vse kar napiše Žiga rada preberem. :)
Nikoli ne veš kdaj bo prišlo prav.

ZigaK pravi ...

:)
Drugače pa za tako vseznalko je mali problem najti moj prispevek.
Če ne bo šlo drugače pa TG-ja stisneš v kot.

ZigaK pravi ...

zdej bo seveda iz inata sama