Tekaški dnevnik, nadaljevanje

Tudi podvarianta "prekletstva mobilnikov".
Ko sem se lotil tekaškega dnevnika sem pričakoval možnost, da se bo pojavila kakšna skrita napaka v projektu.
Recimo, da je bilanca cca 15.535 m in niti ene slike! to potrdila.

Začelo se je nekako takole

"Jo, Tomo si kje na kolesu ?".
"Ne, nisem."
"Pa boš šel kaj na kolo ?".
"Ne, ne bom."

Sem čakal še tretje vprašanje, na katerega bi lahko rekel "ne", pa ga ni bilo :)
Skratka, do doline (bil sem na peš turi, kjer sem iskal nekaj ala Vranski Telebajski) sem imel cca 8 km, Luka pa eno uro.

Zadel ga je whatever virus, "vsak gram šteje", zato je bil na turi v super lahkih čevljih in brez digitalca. Tudi jaz sem imel nekaj superlahkih zadev, definitivno pa neprimerno obutev za tek - vsaj po stanju na stezi, kot je bilo tisti dan.

Zato pa vsaj težav z naslovom nisem imel :-)

Ok, to za uvod.

Filmček, nekaj stvari, ki so potrebne obvladam. Ostalo bo pa prišlo s prakso. Snemanje iz roke ima določene pomankljivosti, pri meni so še posebej prišle do izraza - alibi bi mi bil nekaj posnetkov lokacij na katerih sem stal med snemanjem, sploh skoraj baletna poza v zadnjem kadru (stal sem na ograji).

Če odmislim "dihanje" - ki se v naknadni obdelavi zlahka odstrani sta tu dve napaki, ki jih ne bi smel delati. Ena je zoom - ne zumirat wide->tele, ko se ti objekt, pardon subjekt približuje, še posebej, ko hočeš nadaljevati snemanje še potem, ko se oddaljuje - zmanjka časa, v kadru imaš pa samo pedala :)



Druga napaka je pa imitiranje ostrostrelca, po naknadnem ogledu sem videl, da sem prevečkrat sledil s kamero tako, da je Luka v centru kadra.
Si bom zapomnil, da s premikanjem začnem šele, ko se pojavi nevarnost, da zbeži iz kadra, slika bo manj živčna.
Sicer sem si to zabičal že pred snemanjem, vendar potem, ko je šlo zares, se je zgodil pogubni učinek rdeče krpe. Pri tem pa Luka enega drugega označuje kot manekena, ki se oblači tako, da ga je nemogoče spregledati :)

p.s.1.
Napačno sem napisal, da je zaradi varčevanja s težo spremenil obutev.
Citiram :
Opazil sem, da imam veliko boljši občutek na pedalkah, če vozim bos. Tako kot dirkači, ki imajo čevlje s tanjšim podplatom."
Torej je samo v fazi iskanja kompromisa med voziti bos in v 5.10.

p.s.2.

Glede mobilnikov; sem očitno eden od redkih, ki ima zvok za prejeti SMS izključen. Zato jih praviloma berem s precejšnjo zamudo. Sorry.

17 komentarjev:

Depresija pravi ...

Aha! Tle je bil keč :-)
Peš si bil :))))

Luka pravi ...

Me veseli, da znaš biti pri filmih tudi samokritičen - predvsem do sebe :)

Osebno sem zaradi reklame sicer pričakoval stopnjo višje. Greben, izpostavljeno, "jaz bom snemal" (vi se pa pobijali), vse to je obetalo. To, da mi je Mauro že nekaj časa nazaj dejal "nič posebnega, praktično vse vozno", sem dal na stran. Pa vendar, mokre in drsljive razmere so naredile svoje, tako da je bilo več kot zabavno.

Obutev pa je bila žrtev pakiranja. Relacijska migracija je imela kpl kolesarsko robo v avtu, zaradi racionalizacije sta dva para 5.10 vsak na svoji lokaciji in tako je tudi ostalo na dan ture :(

Glede signaliziranja: marsikje opozarjajo, kako nevarno je telefoniranje med vožnjo. No, za SMS pa redkeje slišiš in nekako je bilo treba javiti :)))

Tomo pravi ...

Tega nisem trdil jaz. Če se citiram
Prav nadležno za nekoga, ki si želi lep tekoč spust. Pa optimalno za nekoga, ki se rad snema na kočljivih detajlih :)

Videl pa sem kako se pomikajo meje pri vožnji navzdol in pri vožnji navzgor.
Torej lahko v kratkem pričakujete povabilo. Snemal bom pa jaz :)


Zaradi podobnih izkušenj in mnenj o težavnosti se že dolgo izogibam ocenam težavnosti, oziroma uporabljam "Mauro oceno". Na vprašanje o enem spustu tako odgovorim : "Mauro se tam navzgor vozi". Če me bo kdo še kdaj vprašal z druga dva spusta, bo dobil dgovor "tam bi šel Mauro ali Luka težko navzgor". Pa še za to nisem več prepričan :))

Pravzaprav je vse več kolesarjev, ki te ocene popravljajo .. podobno kot pri plezanju, ko vsak ponavljalec zbije oceno predhodnika.

Depresija pravi ...

No, ne vem kolko je navada pri bajkanju zbijat ocene. Osebno verjamem samo oceni nekoga, ki ga dobro poznam. Oz. da ti 'oceno' poda nekdo, ki obvlada enako težavnost.
Pri Kliniki imam dostikrat navado vprašat kaj poreče Manca na zadevščino ;)

Glede pomikanja mej pa ... Tukaj se vedno malo zamislim. Še sedaj se spomnem ko mi je še pred leti Krunac opisoval občutke na enem spustu --> 'vriskal od veselja'.
Takrat je bil FR bajk že s 130 hoda in dvomim da s tako prijaznimi spustaškimi koti, kot so bajki danes.
No, na ta istem spustu se marsikdo še dandanes z dolgohodnimi bajki malodane 'pobija', seveda če ne gre peš.
Da niti ne omenjam moje kao večkrat citirane izjave o 'povprečnem gorskem kolesarju' na vzponu. S temi hi-tech prenosi, ki jih imamo danes ... na tistem klancu pulz komaj spraviš čez 140bpm :))))
(Ups! A zopet zbijam oceno?? :-)))) )

Tomo pravi ...

Seveda jo zbijaš :)

V omenjenem filmčku sta najmanj dva detajla,ki ju Krunac ne bi prevozil. Ker bi ju preskočil :-))
Vendar takrat se je delalo tako. Trend "prevoziti" ste vzpostavili vi.

Tudi jaz že dolgo ne upam ocenjevati težavnosti.
Spuste samo še z dolžino opisujem - še časa ne omenjam več .. ker se zlahka zgodi, da 30-45 minutni spust nekdo spremeni v 15 minutnega .. ker se mu je pač mudilo na vlak. Tako, da ocene so vedno problem.

Podoben "problem" je različica ture s katero se letos ukvarjam. Pred osmimi leti sem iskal vse možnosti, da se izognem tistim 600 vm, no vsaj polovici od tega, nemogočega spusta.
Letos iščem najboljšo možnost, da ta spust vključim v dobro turo. Mogoče je zbijanje/spreminjanje ocen nujno, le pravi ljudje jih morajo dodeljevati.

ZigaK pravi ...

@140bmp: Pred leti sem se pogovarjal z enim cestnim kolesarjem, ki se je peljal po dolini Besnice do Trebeljevega 30 minut s povprečnim pulzom 130. Poizkusim še jaz (vem približno kakšen tempo rabim za 30 minut) in je bil pulz tam okoli 170+ :(
Ga naslednjič pohvalim kakšna žival da je, pa pravi ja že, samo jaz imam maximalni pulz 145 :)

Depresija pravi ...

Dobra Žiga! :-)))
Ps. se kar malo prepoznam v tem ;-)

btw. Pravzaprav ocena težavnosti kot sama naj bi bila za turo pomembna? Hmmm ...
Mislim da me je ravno Tomo 1x vprašal če je lahko 'lahka/izi' tura tudi lepa/dobra etc ...
Ker že po sebi vidim da za ponovitev kakšne stare (dobre) ture rabim kar nekaj samoprepričevanja in 'pospravljanja na podstrešju' ...
Govorili smo o dvigovanju kriterijev ... ampak o kakšnih kriterijih lahko tukaj sploh govorimo?

Tomo pravi ...

No, jaz nisem imel v mislih kriterije -. bolj popravljanje ocen o voznosti in težavnosti.

Tisti spust, ki ga želim letos "rešiti" - saj ni skrivnost, da gre za domovino palčkov, je en tak tipičen primer, ker kot rečeno - včasih sem iskal vse možne načine, da se jim izognem. Sedaj bi bila pa tura brez njih "nedodelana". Saj ga še jaz prevozim .. večino.

Še nekaj o merilih; zaradi tistega filmčka od zadnjič (veš da je vsaka objava mamac za vprašanja), ki seveda ni posnet na takem terenu, sem v manj kot 24 urah dobil tri vprašanja, če poznam kak "dolg, tekoč, spust, da ni tolk tehničen kot je v filmu"

Če ni nobenega dvoma vsaj o tem kaj je dolgo in kaj je spust .. že vidim vprašanje "definiraj tekoče" .. mogoče bi ga ti ali Luka označila za tekočega - saj vaju ni nič "bremzalo" tam ? Zame seveda ni tekoč - vendar moje ocene veljajo samo zame.
In kot sem že rekel; če me pokliče nekdo, da mu povem za kakšno dobro turo v bližini sem v težavah, ker začnem razmišljati kaj je njemu dobro (in seveda kaj mu je slabo). No pol se rešim tako, da rečem da je tle vse en dolgcajt, naj išče izpolnitev svojih želja nekje drugje.

Luka pravi ...

Če je govora o fluidnosti, meni se je spust zdel lepo tekoč. Razen tistega detajla gor grede, je vse ostalo brez prekinitev, brez ponavljanj (razen za snemalce :)).

Z ocenjevanjem je pa tudi križ, sploh ker včasih Paternujeva lestvica ne zadostuje. Predvsem dol grede, za gor je še vedno lepo uporabna v 95 % primerih. Dol grede pa razen po službenih dolžnostih ne ocenjujem z uveljavljenimi lestvicami (predvsem Singletrail skala). Bolj mi je ljubša binarna, gre, ali pa ne :)

So pa tudi Vertriderji "krivi", da se je nekoč neprevozen S5 odprl navzgor...

Po eskapadah na šatlanjih sem nehal še na uro gledati dol grede, ker me je lovljenje kazalca prevečkrat vodilo k neumnostim ali pa dolgčasu. Tako da za najljubše lokalne spuste niti ne vem, koliko "časa" rabim.

Tomo pravi ...

Verjetno se vsi odločijo za premikanje mej potem, ko naredijo vse "običajne" stvari. Eden od kolesarjev, ki jih občudujem - Mike C. - je potem, ko se je vrnil z Aljaske šel na toplo in suho, v Arizono. Pričakoval bi, da se bo spuščal in spuščal .. da izniči vso "ravnino".
Pa je namesto tega delal takšne stvari.
Bomo kmalu videli S6 navzgor ? :)

Luka pravi ...

Ko sem na blogu bral opis, me izbira niti ni presenetila - detajli sredi Arizone so po Iditarodu ponudili določeno svobodo. Ima pa rajder na posnetku tudi zelo izbran okus za kolesa (Enduro 06 :)).

Lušten muvi, prvi del mi je ekstra všeč.

Tomo pravi ...

Meni je všeč raznovrstnost, ki jo Mike zganja.

Enduro 06 ? imaš vgrajen detektor, da jih vendo opaziš ali gre za tolažbo, da nisi edini na starem bajku :)

Luka pravi ...

O nobenih izmed dveh točk nisem razmišljal. Je pa analogija recimo taka, da pred določenim obdobjem sploh nisem opazil Feroz na cesti - po tem pa ni minil dan, da ne bi videl kake :)

Tudi stari bajki imajo -tako kot stari avti-, svoje mesto :)

ZigaK pravi ...

Sem si tudi jaz ogledal AZ11. PAr vtisov: Ko jih gledam kako se mučijo imam občutek da je kolo samostojna enota po kateri oni besno pritiskajo pedala. Oz. če drugače formuliram manjka tista 100% povezanost kolesa in voznika. Mogoče sem dobil tak občutek ker so te 29 tako glomazne. Morda je samo občutek.
Kot drugo če se nekaj komaj, komaj zvozi bi jaz npr. v drugem poizkusu pustil zgoraj vse nepotrebne stvari, npr. fotkiča, nahrbtnik, ne vem, mogoče razmišljam kot xc-jaš. Ampak se pa takihle par kil minusa definitivno pozna.
Še ena stvar iz spusta. Koliko se lahko spustiš za zic določa guma. Torej na 29 se lahko 3" manj nagneš nazaj. Potemtakem trekova 9-6 pogruntavščina niti ni tako napačna :)

Tomo pravi ...

Ko sem jih videl, kako se mučijo sem pomislil na Hans Rey-a. Vendar se mi (njihova) tehnika ne zdi toliko pomembna. Bolj razlika v pristopu, torej prevoziti oviro in ne samo premagati oviro oziroma detajl.
Za Trekovo pogrutavščino pa ne vem .. 3" razlike je samo v imenu. Enkrat sem malo za hec, malo pa zares rekel da Manjca vozi 29, obseg njene gume je bil blizu tega :)
(Nemis je na svojem Ninerju izmeril 223 cm, Manjca je imela michelinko 2.80 z 215 obsega).

ZigaK pravi ...

Glede na to da imajo am bicikli spredaj debelejšo gumo kot zadaj je razlika še večja.
:)
http://www.trekbikes.com/us/en/bikes/2009/archive/69er3x9

p.s.: a lahko malo bolje razložiš tole razliko med prevoziti in premagati?

Tomo pravi ...

Ko sta oba kolesa v luftu se "vožnja" neha :)