S kolesom v službo, I.del

Hecno, šele ko bo zakonodajalec prepovedal izvajanje supermana na kolesarskih stezah bomo verjetno zvedeli, koliko mojstrov na kolesu imamo :)

Že z obstoječimi predpisi & kaznimi je očitno prizadeto najmanj sto McAskillov.

Jaz sicer nisem v Ljubljani, živim v enih rovtah - niti enega semaforja ne premoremo, samo za primer.

Do službe imam samo 3,72 km (in 95 višincev, torej "spust").
Kljub temu, da premoremo miljon taksijev sem se večinoma prisiljen voziti z lastnim avtomobilom.

Odkar je ta tema aktualna sem se vozil kot običajno in preverjal koliko prekrškov naredim za volanom. Nič.

Ko se mi pa posreči, da grem lahko s kolesom je pa situacija naslednja.
Najprej spust po klancu .. zaradi višjega položaja na kolesu in boljšega razgleda si lahko privoščim, da prevozim stop znak, takoj za tem pa že naslednjega, ki je samo deset metrov za prvim.
Potem sem naslednjih 1500 m priden, lepo po cesti dol. Pripeljem se na raven odsek, približno 200m, ki mu sledi klanec, nato križišče, kjer zavijem levo, kadar grem po cesti .. vendar - na polovici te ravnine se ozrem nazaj, pogledam še naprej, če je situacija kul, zavijem levo, čez cesto in hop na pločnik. Po pločniku se nato peljem, dokler nisem mimo tistega križišča - s tem si prišparam (zelo verjetno) čakanje v tistem križišču .. pa spet s pločnika, čez cesto in potem spet normalno po desni strani ..

Ko grem nazaj : pri tem istem križišču grem na pločnik in se cca 2000 m peljem po njem.
Tako ne oviram prometa, ki je ob tej uri zelo gost, pa še bolj varno zame je.
Btw, z vožnjo po pločniku ne ogrožam nobenega, ker pri nas ne samo, da ni semaforjev tudi peščev ni. Izumrli so.

Moja vožnja je torej optimizirana, tako za mojo varnost,kot za udobje (mirne živce) ostalih udeležencev v prometu.
Pravi angel sem. Vsaj dokler ne naletim na policaja,ki me bo spametoval in spremenil v oviro na cesti - v najboljšem primeru. V slabšem pa seveda v tarčo.

3 komentarji:

Tomi pravi ...

Ko še omenjaš prekrške.... lani ali predlani je naš skupni znanec, Spy dobil kazen, ker ga je policaj opazil ko je za trenutek dvignil obe roki iz balance (krmila po slovensko, če se ne motim :) )

Depresija pravi ...

Tomo, dobro si to razčlenil.
Tudi sam za sebe trdim da nikogar ne ogrožam pri mestni vožnji. Vendar na žalost (sicer ne vem čigavo) moram priznat, da samo na poti v službo naredim tolko prekrškov, da bi me verjetno glava pekla, če bi mi za vse storjeno izstavili račun.

Na poti na šiht se spopadam s šestimi križišči kjer nimam prednosti in še z dvema semaforiziranima. No, čisto na vseh si vzamem prednost .. če je ''zrak čist''. Tudi po precej dolgem makadamskem odseku (cca 1.5km) skoraj vedno vozim po levi strani, ker je tam pač manj 'luknjasto' :-)
Zanimivo da smo na tej makadamki nekako vsi udeleženci solidarni, saj se tudi šoferji motornih vozil ne bunijo ker jim prihajaš nasproti po napačnem pasu. Se lahko reče temu simbioza? Namreč tudi nasproti vozečim avtom je lažje vozit po levi :-)))) No, je treba tudi dodat da ni dosti prometa ...

Aja, glede vožnje brez rok :-)
Ker se že 13 let vozim po isti poti na šiht in nazaj ... je seveda to zelo 'dosadno'. Dostikrat se mi je že zgodilo da sem zjutraj prišel v službo .. in se dobesedno nisem spomnil kako :-) Čisti black out. Pač, pot poznam dobesedno an pamet in očitno možganom ta repetitivnost ni ravno po godu. Zato se verjetno branijo z backout .. (po moji teoriji, seveda :-) ) No, temu se sedaj zjutraj izognem tako, da poskušam celotno pot prevozit brez rok :-)) Zelo zanimiv je tajming pred semaforiziranimi križišči in še enim zoprnim križiščem, kjer se niti pod razno ne upam izsiliti prednosti :-)
btw. moj izkupiček v teh poskusih je tam cca 70%, s čemer sem kar zadovoljen ;-)

Tomo pravi ...

Naš izvirni greh naj bi bilo to da sami odločamo, katere predpise bomo upoštevali in katere ne. Mimogrede, edino resno kazen v prometu sem plačal kot kolesar.
Seveda se ne slepim, da bo kakšen zagret policaj sledil moji logiki, upam samo, da jih bom vedno pravočasno videl.
To je tudi eden od razlogov, da je moja dvanajst minut trajajoča vožnja v službo( z avtom par minut več) prava vaja iz koncetracije in natančnosti :))

@obala : ne verjamem,da je bilo samo za trenutek. On je eden tistih, ki si "dolgčas" na kolesu razbija tako, da se en dan vozi brez rok, drug dan pa samo po zadnjem kolesu :)